Handen ondersteunen bij het liggen

gebruik maken van props voor je handen

Voor meer comfort en gemak is het altijd een goed idee om gebruik te maken van props. Props zijn alle hulpmiddelen die je gebruikt bij je yoga beoefening: je yogamat, een stoel, dekens, kussens, yogablokken enz.

Misschien heb je het wel eens gemerkt dat je als je wat langer ligt op je rug er spanning ontstaat in je polsen en/of schouders. Het ondersteunen van je handen is een manier om dit te voorkomen. Wanneer je armen namelijk minder gestrekt zijn, komt er meer rust in je spieren en gewrichten.

Tijdens de rug of zijligging kan het daarom fijn zijn om dekens onder je handen en polsen te plaatsen.
Dit voorkomt dus een onwenselijke stretch en bied je extra support.

Voor het plaatsen van je hand op een deken is het belangrijk dat de deken recht onder je pols geplaatst wordt. Dit geeft het minste prikkels aan je zenuwstelsel. Het voelt als je langer in een houding licht ook comfortabeler.

Bonustip!
Eventueel kun je je hand onder een van de laagjes van je opgevouwen deken leggen voor extra warmte.

Wil je weten welke spullen je tijdens je yogales kunt gebruiken en hoe?

Spullen die je gewoon in huis hebt uiteraard. Je hoeft niet (direct) te investeren in dure props namelijk.

Bekijk hier de video waarin ik je er meer over vertel.