3 manieren om je yogablok te gebruiken in je yogales

Je hebt ze misschien al wel eens zien liggen zo’n yogablok.

Of je hebt een yogadocent horen zeggen: "Als je wilt dan kun je een blok gebruiken!"

Maar wat kan je er dan mee?

Hoe gebruik je nu zo'n blok?

In de video heb ik het over de yoga community... alle informatie vind je nu gewoon hier op de website... doorklikken is dus niet meer nodig 😊

Een yogablok is een handig hulpmiddel om tijdens je yoga beoefening meer comfort te ervaren.

Een blok haalt letterlijk de grond naar je toe. Dat maakt het mogelijk om meer bewegingsvrijheid voor jezelf te creëren.

Er zijn yogablokken in verschillende soorten en maten.

Een yogablok kan gemaakt zijn van:

• hout
  • kurk
  • foam

Ieder soort blok heeft zo zijn eigen voordelen en mogelijkheden

Afhankelijk van waar jij het voor nodig hebt, kies je materiaal en grootte van een blok.

Zo is een foam blok lekker licht en zacht. Dus fijn als gewicht tillen een uitdaging voor je is.

Een kurken blok geeft je daarentegen meer stabiliteit als je het wilt gebruiken om bv op te staan.

Een blok, maar ook alle andere props/hulpmiddelen, zijn maken je yogahouding niet per definitie makkelijker.

Hulpmiddelen zoals blokken maken het mogelijk om een houding op een manier uit te voeren die past bij jouw lichaam. Ieder lichaam is anders gebouwd en heeft daardoor andere mogelijkheden. Een aandoening, ziekte en/of fysieke beperkingen begrenzen het lichaam vaak in deze bewegingsmogelijkheden.

Props maken het mogelijk om met respect voor je lichaam yoga houdingen te doen.

Ze bieden je de mogelijkheid om creatiever om te gaan met houdingen.

Iets waar je brein dol op is trouwens... die houdt wel van verandering op hetzelfde thema zo nu en dan.

Speel ermee

Om je blokken te leren kennen is het goed er eens mee te spelen. Probeer eens uit wat er mee kan.

Afhankelijk van hoe je een blok neerlegt of zet is een blok hoger of lager. Een blok heeft drie hoogtes en daarmee dus vele mogelijkheden.

Zo kun je een blok dus op een hoogte plaatsen die voor jou goed voelt.