Wat extra aandacht voor je schouders

Wat extra liefde en aandacht voor je hardwerkende schouders

Zeg jij wel eens: “mijn schouder is mijn ZWAKKE PLEK”?
Hoe zou het zijn als je in plaats daarvan zou zeggen: “Mijn schouders bieden mij kansen.”

Klinkt dat misschien raar? Als je schouders vaak pijnklachten geven of je er beperkingen ervaart, associeer je het bewegen van je schouders misschien onbewust met onaangename sensaties. Toch is ons hele lijf gebaat bij in beweging blijven (binnen de mogelijkheden).

Wat nu als dit een kans is om te oefenen in met meer gemak te bewegen. Oefeningen zo te doen dat je pijn niet triggert, maar op zoek gaat naar waar de ruimte is voor de beweging.

Doe deze week eens iedere dag één van deze oefeningen. Ga je mee op onderzoek?

Ontdek welke bewegingen jouw schouders blij maken.

Kies de variaties die fijn voelen voor jou