Accessible Yoga

Als yogadocente wil ik me graag inzetten om yoga toegankelijk te maken voor diegenen waarvoor yoga niet of onvoldoende bereikbaar is.
Iedereen, ongeacht je fysieke mogelijkheden en achtergrond, zou toegang moeten hebben tot yoga en de positieve effecten ervan.

Dat was voor mij een belangrijke reden om me aan te sluiten bij Accessible Yoga Ambassadors.

Een netwerk van yogadocenten die zich inzet voor ditzelfde doel.

De missie en visie van Accessible Yoga

Accessible Yoga Mission Statement

Accessible Yoga is dedicated to sharing the benefits of Yoga with anyone who currently does not have access to these practices, and with communities that have been excluded or underserved. All people, regardless of ability or background, deserve equal access to the ancient teachings of Yoga, which offer individual empowerment and spiritual awakening. By building a strong network and advocating for a diverse Yoga culture that is inclusive and welcoming, we are sharing Yoga with all.

Vision

Bringing Yoga to excluded and underserved communities
a.       Increasing awareness of the benefits of Yoga
b.       Offering information and resources to the general public