twee maal een zonnegroet... maar dan anders

De Zonnegroet is een bekende yogareeks die in veel yogalessen aangeboden wordt. Om verschillende redenen kan de traditionele versie behoorlijk uitdagend zijn. Daarom deel ik hier twee variaties met je van de Zonnegroet die net even anders zijn en wellicht voor jou als passend voelen.

Let er bij de uitvoering op dat je het tempo aanpast aan jouw mogelijkheden.

In plaats van iedere beweging op een in- en uitademing te doen, kun je er ook voor kiezen iedere houding even aan te houden.

Zonder armen

Wil je de voordelen van de Zonnegroet ervaren maar zijn de armbewegingen te zwaar voor je?
Dan is deze variatie wat je zoekt.

In deze variatie kun je je armen gedurende de hele reeks laten rusten op een kussen!

Liggend

Wil je de voordelen van de Zonnegroet ook eens liggend ontdekken?

Dan is deze variatie wat je zoekt.