Yoga op bed

Word jij ook wel eens wakker met een vermoeide of gespannen rug?

Dan is het tijd voor 'me, my back and I'.

Door op bed aan het begin van de dag wat yoga te beoefenen, geef je jezelf tijd om wakker te worden. En dat niet alleen... ook je lichaam krijgt zo de tijd om langzaamaan op te starten. Door eerst rustig wat te bewegen voordat je opstaat, kan al een deel van wat stram en gespannen aanvoelt wat makkelijker ontspannen.

Opstarten

Misschien herken je dat ook wel. Dat je. als je opgestaan bent en langzaam aan je ochtend routine begint, je lijf langzaam ontdooit. De beweging, hoe eenvoudig ook, geeft ruimte.

Als je dat weet, kun je specifieke delen van je lichaam wat extra helpen. Zoals je rug bijvoorbeeld.

And I've got your back ;)

Om je hierbij op weg te helpen heb ik in een podcast opgenomen voor jou met daarin een korte yogareeks speciaal voor de rug.

Belangrijke reminder hierbij is:

Voelt een beweging, om welke reden dan ook, vandaag niet prettig voor je rug?

Pauzeer en oefen jezelf in het waarnemen van je adem.

Pak de draad weer op wanneer we bij een volgende oefening komen.

Even niet meedoen is geen 'verloren moment'. Bewust kiezen voor wat voor jou het beste voelt vandaag, is een oefening in zichzelf.

Veel yoga plezier!